AktivTime
Om os
Priser
Vejledning
Presse
Bruger- og abonnementsvilkår
Kontakt os
Anvendelse
Skoler
Forældre
Foreninger
Virksomheder
Login
Elev
Lærer
Lærer Opret konto
Aktivitetsbank
Elev
Lærer
Aktivitet
Fag
Klassetrin
Opgaverækkefølge
Om kilder
Historie
5. Klasse
Vilkårlig
Opgaver
1. Hvad kan en kilde være? Giv eksempler
Tekst/Tal
2. Hvad gør man med kilderne, når man undersøger et emne?
Multiple choice
Man analyserer dem
Man ignorerer dem
Man kigger på dem, men ikke mere
3. Hvilket spørgsmål bliver brugt som eksempel på kildearbejde?
Multiple choice
Hvordan boede arbejderne i København omkring år 1800?
Hvordan boede arbejderne i Århus omkring år 1900?
4. Hvad betyder ordet ophavsmand?
Multiple choice
Den vigtigste person i en tekst
Den person, som har lavet kilden
5. Hvad er et førstehåndsvidne?
Multiple choice
En der har fået fortalt, hvad der er sket og skriver det ned
En der har oplevet det skete selv og fortalt det videre.
6. Hvad betyder det, at noget er troværdigt?
Tekst/Tal
7. Hvorfor kan det være nødvendigt, at have flere kilder, når man vil have svar på et spørgsmål?
Tekst/Tal
8. Hvorfor spiller ophavsmandens holdning ind, når man analyserer en kilde?
Tekst/Tal
×
Vis billede
...
×
Afspil lydfil
...
×
Vis video
...