|
Opgaver
|
|
1. Berettermodel. Skriv de syv punkter i den klassiske berettermodel i den korrekte rækkefølge
|
Tekst/Tal |
|
|
|
|
2.
PONR - point of no return - først forklarer I, hvad "PONR" betyder, dernæst beskriver I HVOR i bogen PONR er (I skal være tekstnære og beskrive præcis, hvor i bogen I mener, at PONR er)
|
Tekst/Tal |
|
|
|
|
3.
Klimaks - beskriv hvor I bogen, I mener klimaks er - I skal være tekstnære.
|
Tekst/Tal |
|
|
|
|
4.
Lav en ydre personkarakteristik af Luna - brug teksten (eksempler fra teksten)
|
Tekst/Tal |
|
|
|
|
5.
Lav en indre personkarakteristik af Luna - brug teksten/citater og begrund jeres svar.
|
Tekst/Tal |
|
|
|
|
6.
Forklar om relationen mellem mor og Luna og Malou - bl.a. hvordan har de det sammen, hvordan er de ens og forskellige. Hvad er konflikten/udfordringerne? Brug teksten/eksempler/citater
|
Tekst/Tal |
|
|
|
|
7.
Hvilke store tanker fylder meget inden i Luna? - Husk eksempler.
|
Tekst/Tal |
|
|
|
|
8.
Hvilken betydning har især Niklas og Amanda for Lunas forandring/udvikling?
|
Tekst/Tal |
|
|
|
|
9.
Denne roman handler meget om at finde sin egen identitet - hvordan ser man det?
|
Tekst/Tal |
|
|
|
|
10.
Hvorfor tror I, at romanen hedder Hvem kender Luna? Giv tre forslag til andre titler og forklar hvorfor
|
Tekst/Tal |
|
|
|
|
11.
Hvorfor foregår meget af romanen i Paris = hvordan beskrives Paris og hvad kan den by symbolisere? Kunst og at tegne må I godt huske at medtænke i dette svar.
|
Tekst/Tal |
|
|
|
|
12.
Hvilke temaer er de vigtigste i denne roman ifølge jer - hvor og hvordan ser man det?
|
Tekst/Tal |
|
|
|